Home     Grasduinen     Over     Zoektips     FAQs     Disclaimer     Meertens Instituut         english

Nederlandse Liederenbank

        - strofezoeken
        - melodiezoeken met klavier        
  
sorteer op

lied:

   
auteur:
Camphuysen, D.R. (auteur)
titel: Noodige Kosten-bezinning
beginregel: Wie zich ter hooger Schole geeft / Daer Christi woordt den scepter heeft alle liederen met deze tekst 
tekstnorm: Wie zich ter hoge school geeft Daar Christus' woord de scepter heeft (1 lied)
aantal strofen: 6
muziek: verwijzing naar muzieknotatie elders in deze bron
link (full text):tekst volledige liedtekst in de Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren naar Camphuysen SR1624
tekst volledige liedtekst in de Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren naar de druk/editie Camphuysen SR1647a
tekst volledige liedtekst in de Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren naar de druk/editie Camphuysen SR1660
genre: bespiegelend lied / vermaanlied (geestelijk)
trefwoord: eeuwig leven / meester / leerling / leerschool / hemel
 
melodienamen (4):
wijsaanduiding:standaardnaam melodie:alle liederen op deze melodie
Ghy die, uyt 's Werelts droom ontwaecktGij die uit des werelds droom ontwaakt (1) (19 liederen)
[ELDERS (1):] [geen wijsaanduiding]Wie zich ter hoge school geeft muzieknoot  (1 lied)
[ELDERS (2):] La BergereCourante la berg?re (12 liederen)
[ELDERS (3):] Deftige Rijmers kloeck van geestCourante la berg?re (12 liederen)

strofeschema:
.  .  .  .  .  .  .  .
4A 4A 4B 4B 4C 4C 4D 4D
alle liederen met deze vorm
(alle liederen)
verstal: 8
commentaar: Dit lied is het eerste van het Tweede Deel van de Stichtelijcke Rymen.
In Camphuysen SR1685 andere melodie, zie wijsaanduiding ELDERS(1).
Wijsaanduidingen ELDERS(2) en (3) in Camphuysen SR1660.
recordnummer: 2951

bron:

siglum:Camphuysen SR1624 (1624)
titel:STICHTELYCKE RYMEN. Om te Lezen of te zingen
pagina: p99 (liednummer 58)
gebruikt ex.: Den Haag KB: 5 A 2
beschikbaar: scan van de gehele bron (search.proquest.com)
scan van de gehele bron (books.google.nl)
link (full text): tekst van de gehele bron volledige tekst in de Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren